ABInBev University
Lemento creëert een krachtig merk voor de AB Inbev University
AB InBev is 's werelds meest toonaangevende brouwersgroep. De organisatie is gevestigd in Leuven en stelt ongeveer 116.000 werknemers te werk in 23 landen wereldwijd. Het portfolio telt meer dan 200 biermerken. De droom van AB InBev: 'to be the best beer company in a better world'.
Vaststellingen
AB InBev hecht veel belang aan opleiding en ontwikkeling van haar medewerkers. AB InBev streeft ernaar via opleiding de beste werknemers te krijgen om de AB InBev droom te verwezenlijken. Daarom werd een uniek AB InBev trainingscentrum opgericht: de AB InBev University. Alle opleidingen voor West-Europa worden hier georganiseerd.
De opdracht van Lemento was om een krachtig en herkenbaar merk te ontwikkelen voor de AB InBev University.
Strategie en aanpak
In een eerste stap werd een visuele identiteit gecreëerd. Ze geeft de frisse, dynamische en people-centric aanpak van de University weer. Deze wordt ook weerspiegeld in de fotografiestijl. De volgende stap was de lancering van de universiteit, met communicatie naar de hele organisatie. Lemento ondersteunde deze communicatiecampagne. Elk jaar creëert Lemento ook een jaarboek voor de universiteit. Hierin staan de verwezenlijkingen van de universiteit gedurende het afgelopen jaar.