Rebranding Azelis, van een house of brands naar een branded house
Na 10 jaar van fusie en overname koos Azelis resoluut voor een nieuwe bedrijfsstrategie: een nieuwe matrixstructuur en een centraal headquarters moeten van Azelis een sterke pan-Europese speler maken. Tijd rijp om ook het merk aan te pakken en de bedrijfsstrategie te vertalen naar een merkstrategie. Hiervoor schakelt Azelis Lemento in.
In een eerste fase creëren we een nieuwe merkarchitectuur en bepalen we samen met alle business units de gewenste merkpersoonlijkheid. Vervolgens vertalen we de merkstrategie in de visuele en verbale bouwstenen van het merk. Met als baseline "Refreshing chemical distribution" laten we dit bedrijf evolueren van een house of brands naar een branded house, van een bedrijf met meer dan 30 merken naar een bedrijf met slechts één merk, Azelis. Binnen de merkarchitectuur krijgt elke business unit een eigen verbale descriptor en een eigen kleurcode. Vervolgens staan we in voor de volledige implementatie en uitwerking in alle mogelijke communicatietools. Azelis is refreshed en klaar voor een volgende succesvolle 10 jaar.