Employer branding
Employer branding: definitie
Employer branding is het sturen van je bedrijfsimago tot een geweldige plek om te werken. Dit niet enkel voor werknemers en aandeelhouders maar zeker ook voor elke toekomstige werknemer.
De voordelen van employer branding
Goed talent is zeldzaam daarom is het van essentieel belang je goed te wapenen voor de "War for talent". Via een goed ontwikkelde en uitgebouwde employer brand zorg je ervoor dat je bovenaan het lijstje komt te staan van potentiële toekomstige werknemers. Niet enkel het aantal maar ook de kwaliteit van spontane sollicitaties kan zienderogen groeien. Daarnaast zorgt een goede employer branding voor een slinkend verloop. Door werknemers te laten voelen dat ze mee deel uitmaken van een merk groeit de motivatie en stijgt je employee engagement.
De regels van de kunst
Op een geloofwaardige manier aan employer branding doen is geen sinecure. Het gewenste imago en de EVP (Employee Value Proposition) spelen hierbij een cruciale rol. Het is belangrijk je employer branding op te bouwen rond thema's die mee de gewenste perceptie van je merk vorm geven. De toewijding van het management en goede communicatie zijn bepalend voor het slagen van employer branding.
Ervaring van Lemento
Onze employer branding ervaring vloeit voort uit de talrijke corporate rebranding projecten die we het voorbije decennium hebben gerealiseerd. Klanten vroegen de voorbije jaren meer en meer om de werknemers als doelgroep duidelijk apart te bekijken en ervoor te zorgen dat de merkstrategie ook hierop van toepassing kon zijn. Gezien het altijd al onze overtuiging was dat merken van binnenuit moeten worden gebouwd, is deze problematiek dan ook op ons lijf geschreven.
Referenties