Bell ID
Technology for a smarter world
Bell ID is de wereldleider wat betreft software voor life cycle management van zogenaamde tokens of smart cards en bijhorende applicaties (cryptografische sleutels). Vanuit het hoofdkantoor te Rotterdam ontwikkelt Bell ID software die de levenscyclus van meer dan 125 miljoen chips/smart cards ter wereld beheert. Hun beveiligde systemen worden gebruikt door grote bedrijven, instituten en overheden verspreid over de hele wereld.VaststellingenDe stijl van Bell ID was verouderd en strookte niet met het internationale bedrijf dat Bell ID vandaag is. Met verschillende kantoren in Europa en het Midden-Oosten is Bell ID immers uitgegroeid tot de wereldleider binnen de sector. Het logo en de huisstijl moesten dit internationale karakter ondersteunen en uitdragen.
Strategie en aanpakLemento adviseerde een volledige corporate rebranding. Lemento stond in voor het strategisch merkadvies, de creatie, de implementatie en het brand management. De strategische analyse gaf aan dat de brand identity van Bell ID integriteit, betrouwbaarheid en performantie moest uitstralen. De gekozen positionering is duidelijk die van de leader. Een internationaal imago was daarom onontbeerlijk. Lemento restylede het logo waarbij eerder voor continuïteit dan voor revolutie werd gekozen. Het logo werd strakker en meer robuust, maar de kleuren werden behouden. Het visuele concept werd afgeleid van de smart cards in combinatie met snelheid. De nieuwe stijl werd toegepast op stationery, documenten, brochures, website en beursstanden. Onder het motto 'Technology for a smarter world' is Bell ID klaar voor een succesvolle toekomst.