Corporate publishing
Print design en corporate communicatie gaan hand in hand. Het inhoudelijke concept, de copywriting en het design zijn uiteraard dé ingrediënten van een goede publicatie. Ons uitgangspunt is dat het design de boodschap moet versterken en niet omgekeerd. De vorm staat in functie van de inhoud, met als doel beter te communiceren.
Je kan bij Lemento terecht voor:
- literatuursystemen voor publicaties (folders, affiches, factsheets ...)
- corporate brochures/imagobrochures
- jaarverslagen en andere rapporten
- corporate advertising
- periodieken (magazines, tijdschriften, nieuwsbrieven ...)
Andere stakeholders, andere noden
Brochures kunnen zich richten tot uiteenlopende doelgroepen. Elke doelgroep heeft andere verwachtingen en daar houden we in corporate publishing rekening mee, zowel online als offline. Lemento maakt een onderscheid tussen:
- corporate communicatie (alle stakeholders)
- marketingcommunicatie (klanten en prospecten)
- investor relations (investeerders/aandeelhouders)
- arbeidsmarktcommunicatie of employer branding (toekomstige werknemers)
- interne communicatie (werknemers)
- milieucommunicatie (overheid en maatschappij)
- public relations (pers)