EN
 FR
 

Huis van het Nederlands
Fundament voor een sterk merk

Het Huis van het Nederlands, opgericht door de Vlaamse overheid, coördineert en optimaliseert het aanbod taalcursussen Nederlands als tweede taal. In Vlaanderen zijn acht Huizen van het Nederlands actief: drie stedelijke (Antwerpen, Brussel en Gent) en vijf provinciale. Anderstaligen en doorverwijzers kunnen er terecht voor informatie over Nederlandse taallessen.

 

Vaststellingen

Voor de nog op te richten Huizen van het Nederlands zijn een logo en een visuele identiteit nodig, zodat de communicatie en de uitstraling van de Huizen van het Nederlands in de verschillende provincies en grootsteden coherent is.

 

Strategie en aanpak

Lemento kiest voor een monolithische merkarchitectuur. Daarbij gebruiken alle huizen hetzelfde logo, maar met hun eigen plaatsnaam. De nog op te richten huizen krijgen een gratis startpakket, zodat de implementatie gemakkelijk kan gebeuren. Voor de meeste huizen ontwikkelt Lemento vervolgens ook communicatiemateriaal, website, stationery en powerpoint.

 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 EN  FR