EN
 FR
 

Rebranding Azelis, van een house of brands naar een branded house

Na 10 jaar van fusie en overname koos Azelis resoluut voor een nieuwe bedrijfsstrategie: een nieuwe matrixstructuur en een centraal headquarters moeten van Azelis een sterke pan-Europese speler maken. Tijd rijp om ook het merk aan te pakken en de bedrijfsstrategie te vertalen naar een merkstrategie. Hiervoor schakelt Azelis Lemento in. 

In een eerste fase creëren we een nieuwe merkarchitectuur en bepalen we samen met alle business units de gewenste merkpersoonlijkheid. Vervolgens vertalen we de merkstrategie in de visuele en verbale bouwstenen van het merk. Met als baseline "Refreshing chemical distribution" laten we dit bedrijf evolueren van een house of brands naar een branded house, van een bedrijf met meer dan 30 merken naar een bedrijf met slechts één merk, Azelis. Binnen de merkarchitectuur krijgt elke business unit een eigen verbale descriptor en een eigen kleurcode. Vervolgens staan we in voor de volledige implementatie en uitwerking in alle mogelijke communicatietools. Azelis is refreshed en klaar voor een volgende succesvolle 10 jaar.

 

Published: 5/05/2011

 

Laatste nieuws


Van verzuim naar vitaliteit bij Rijkswaterstaat  [+]

MetrixLab kiest voor onze ImagebankPro fotodatabanksoftware  [+]

Nieuwe employer branding campagne voor Media Markt  [+]

Nederlandse overheid op bezoek bij AB InBev  [+]

Alphabet lanceert AlphaFlex, advertentiecampagne door Lemento  [+]


 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 EN
 FR