FR
 

Cultural branding by Lemento

Corporate branding voor de cultuursector: Cultural branding


De dag dat bezoekers in een museum als noodzakelijk kwaad werden beschouwd, ligt ver achter ons. Cultuur is een entertainmentproduct zoals een ander, met dat verschil dat in de intrinsieke kwaliteit van het cultuuraanbod beelden, waarden, emoties, ladingen, associaties, ... besloten liggen. De inhoud op zich is voldoende, je moet geen extra zaken toevoegen.
Bij cultural branding komt het vooral aan op design en communicatie. In die zin loopt de cultural branding toolkit vrij parallel met die van corporate branding. Grote verschillen zijn de brede doelgroep, de boodschap en de doelstellingen (niet alleen kwantiteit maar ook kwaliteit).

 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 FR