EN
 FR
 

Corporate identity

Elementen

Corporate identity - letterlijk: bedrijfsidentiteit - bestaat uit drie elementen:

  • design: beelden, symbolen, vormen, ... Dit is wat de verschillende doelgroepen zien.
  • communicatie: investor relations, public relations, employer branding, corporate communication, ... Dit is wat de doelgroepen horen en lezen, de boodschap.
  • gedrag: dresscode, taalgebruik, begroeting aan de telefoon, ... Hier gaat het over hoe je je als organisatie tegenover de stakeholders gedraagt.

Model

De drie elementen zijn bepalend voor de corporate identity. De manier waarop je design, communicatie en gedrag inzet, wordt bepaald door het management of de directie. Als je sleutelt aan de bedrijfsidentiteit, moet je zeker ook rekening houden met de bedrijfscultuur.

Corporate identity cases

 

plantijn-hogeschool-case-160px.gif

 

layout_hline.gif

 

fostplus-case-160px.gif

 

layout_hline.gif

 

digipoint-case-160px.gif

 

layout_hline.gif

 


 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 EN  FR