EN
 

Universitair Ziekenhuis Antwerpen
Baanbrekend in zorg

Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen telt 38 hoog gespecialiseerde medische diensten, 573 erkende bedden en jaarlijks worden er 25.000 mensen opgenomen. Elk jaar komen hier 530 000 patiënten op raadpleging. Hiervoor rekenen ze op de inzet van maar liefst 2.700 medewerkers. De verbondenheid met de Universiteit Antwerpen is één van de grote troeven, er wordt dan ook voortdurend kennis en ervaring uitgewisseld.


Vaststellingen

De UZA huisstijl is reeds enkele jaren in gebruik, maar werd nooit vastgelegd in duidelijke consistente richtlijnen. Daardoor ontstond een wildgroei aan verschillende stijlen binnen dezelfde organisatie. UZA had nood aan een sterker, herkenbaarder en vooral menselijker merk. Het doel? UZA terug op de kaart zetten als kwalitatieve en patiëntgerichte organisatie waar samenwerking, internationale gerichtheid, integriteit en kwaliteit voorop staan.

 

Strategie en aanpak

De bestaande huisstijl van UZA werd herwerkt in functie van de nieuwe strategie. Lemento adviseerde hierbij het bestaande logo te behouden in een ‘afgeslankte' versie. Omdat de fotografie een cruciale rol kreeg in de nieuwe huisstijl werden hiervoor uitvoerige richtlijnen vastgelegd. Lemento begeleidde de eerste shootings om de juiste toon vast te leggen. Vervolgens bracht het bureau de nieuwe stijl in de praktijk via de vormgeving van de onthaalbrochure, tal van patiëntenfolders, interne communicatiebrochures, stationery, digitale presentaties, templates,... . Lemento stond tevens in voor het jaarverslag en de jaarrekening van 2009, één van de eerste items die verschenen in de nieuwe huisstijl. Het resultaat toont ambitie en fierheid, innovatie en creativiteit. Het toont waar UZA het verschil maakt met andere ziekenhuizen.

 

 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 EN