EN
 FR
 

Agiv
Een nieuw merk op de kaart

Het ondersteunend centrum GIS-Vlaanderen (OC GIS) wordt omgevormd tot het Agentschap voor Geografische Informatie Vlaanderen (Agiv). De ingreep past in de reorganisatie Beter Bestuurlijk Beleid van de Vlaamse overheid en vraagt om een nieuw logo en een nieuwe corporate identity.

 

Vaststellingen

Uit een analyse blijkt onder meer dat OC GIS sommige externe partners ontevreden stemt, ondanks zijn dynamiek en technische expertise. Door fouten in de communicatie worden soms te grote verwachtingen gecreëerd. De verhoging van de klantgerichtheid en betrouwbaarheid is dan ook een aandachtspunt. De voortrekkersrol behouden is een absolute must, maar dan met iets meer stabiliteit en externe focus.

 

Strategie en aanpak

De naamsverandering is de stap naar volwassenheid. Een agentschap is nu eenmaal zoveel meer dan een ondersteunend centrum. Dat komt tot uiting in een modern en dynamisch logo, dat uiteraard een vervolg moet krijgen in de huisstijl. Richtlijnen voor het gebruik van die huisstijl, zowel visueel als verbaal, zorgen ervoor dat ook de interne en externe communicatie van Agiv in de goede richting evolueert.

 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 EN  FR