EN
 

ABInBev University
Lemento creëert een krachtig merk voor de AB Inbev University

AB InBev is 's werelds meest toonaangevende brouwersgroep. De organisatie is gevestigd in Leuven en stelt ongeveer 116.000 werknemers te werk in 23 landen wereldwijd. Het portfolio telt meer dan 200 biermerken. De droom van AB InBev: 'to be the best beer company in a better world'.


Vaststellingen

AB InBev hecht veel belang aan opleiding en ontwikkeling van haar medewerkers. AB InBev streeft ernaar via opleiding de beste werknemers te krijgen om de AB InBev droom te verwezenlijken. Daarom werd een uniek AB InBev trainingscentrum opgericht: de AB InBev University. Alle opleidingen voor West-Europa worden hier georganiseerd.

 

De opdracht van Lemento was om een krachtig en herkenbaar merk te ontwikkelen voor de AB InBev University.

 

Strategie en aanpak

In een eerste stap werd een visuele identiteit gecreëerd. Ze geeft de frisse, dynamische en people-centric aanpak van de University weer. Deze wordt ook weerspiegeld in de fotografiestijl. De volgende stap was de lancering van de universiteit, met communicatie naar de hele organisatie. Lemento ondersteunde deze communicatiecampagne. Elk jaar creëert Lemento ook een jaarboek voor de universiteit. Hierin staan de verwezenlijkingen van de universiteit gedurende het afgelopen jaar.

 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 EN