FR
 

Huisstijl: plan van aanpak

Stappenplan

Een huisstijlproces verloopt doorgaans in een aantal stappen:

  • Analyse: tijdens de analysefase wordt onderzocht wat er precies aan de hand. Wat zijn de redenen om te veranderen van huisstijl, wie zijn de concurrenten, wat is de gewenste positionering ...
  • Design: tijdens de designfase wordt het logo en de visuele identiteit gecreëerd. Daarbij worden ook kleurgebruik, typografie en fotografiestijl vastgelegd.
  • Implementatie: dit is het toepassen van de nieuwe identiteit op alle huisstijldragers. Dit kan soms beperkt zijn, maar gaat meestal heel ver.
  • Management: in een laatste fase worden de juiste tools aan de klant ter beschikking gesteld. Dankzij deze huisstijlmanagement tools kan de klant in de toekomst zorgen voor de gewenste consistentie.

Tips bij het kiezen van een nieuwe huisstijl

Een nieuwe huisstijl heeft vaak heel wat gevolgen die vooraf niet altijd ingecalculeerd worden. Zo zal een nieuw briefpapier, ook leiden tot een nieuw briefsjabloon en bijgevolg een impact hebben op de gehele organisatie. Plots krijgen ook medewerkers in administratieve afdelingen te maken met de nieuwe huisstijl.

Lees meer

 

Hoe een huisstijl-ontwerpbureau kiezen? [+]

layout_hline.gif


 
© 2016 Lemento nv
Stanislas Leclefstraat 18
BE-2600 Berchem
T +32 3 218 10 30
info@lemento.com
THINK
Corporate identity audit
Brand strategy
Brand architecture
Brand positioning
Corporate branding toolkit
CREATE
Logo design
Name creation
Visual and verbal identity
360° Branding
CI implementation
GROW
Brand launch
Corporate communication
B2B Communication
Employer branding
Internal communication
MANAGE
Brand guidelines
Logobank
Imagebank
Microsoft Office solutions
Online brand platform
 FR